måndag 13 september 2010

Rasmus



Vad heter ditt barn?
Rasmus Daniel Raymond Karlsson

När var du beräknad att föda?
22 Oktober 2008

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, min lille kille tittade inte ut förrän den 4 november 2008

Hur stor var barnet vid födseln?

54 cm

4090 gram

Hur lång tid tog förlossningen?
Den tog 21 timmar från att vattnet gick.Väldigt långdragen förlossning.

Tog du någon smärtlindring?

Ja, både lustgas & ryggmärgsbedövningen

Tog ni reda på könet?

Nej, det ville jag inte

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?

Ja, det var redan bestämt :)


Kan du tänka dig att skaffa fler barn?

Aboslut! :)

Har du fått några bristningar?

Ja, det har jag fått

Var du nervös inför förlossningen?

Ett tag var jag det, men sen längtade jag bara efter den.

Hade du några cravings?

Nja, inte direkt. Men ville ha mycket salt

Hur reagerade du/ni när du plussade?

Överlycklig! :)

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?

Tror jag var i v.6 eller så

Hur mycket gick du upp i vikt?

Oj, gick upp hela 23 kg! HaHa

Hur länge ammade du?
Ammade bara i 1½ vecka då jag inte hade tillräckligt med mjölk.

Vem är barnet mest lik?

Mamma såklart ;)

Vad är det bästa med att ha barn?

Allt! Helt underbart är det !

Vad är det sämsta med att ha barn?

Finns inget dåligt med att ha barn :)

Är ditt barn döpt?

Nej


Hur gammal är barnet nu?

1 år & 10 månader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar